Thursday 17 April 2014

I'm sorry. I gotta do this.


Finally.. our own cheque book!! Peghak pulak rasa bila boleh sign cheque book sendiri.. muahahaha.. selama ni terima cheque je.. skang dah boleh issue cheque.. fenfeeling jutawan gitu.. ameen.

Now lebih pertengahan april dah.. both cafe and baking shop masih dalam renovation. Banyak pulak masalah timbul. Paip air pecah la. Tangki rosak la. Longkang tersumbat la. So kena settle one by one baru boleh proceed dengan kerja2 lain. Mintak2 la sempat mula by May ni. Permintaan untuk cookies Ria and kuih talam sangat tinggi. We need that baking house utk produce massively. Kesian customers yang dah order tapi kami tak boleh nak meet the demand sbb kekangan peralatan dan tempat. Tak sabar nak masuk  at least baking house dulu. The cafe can wait.

And! Actually aku dah start bercuti awal bulan April aritu. Mengumpul sepenuh tenaga dan kekuatan mental untuk call my boss, Puan Liyana, and beritahu aku nak amik cuti panjang. Aku hanya layak cuti tanpa gaji selama 3 bulan je, sebab aku baru kerja 4 tahun. So i told her, aku nak cuti setahun, tapi kalau tak boleh lepas, aku akan hantar surat resign la. And kak yana a bit sedih la dgn berita tu. I'm so sorry kak yana. Bukan sengaja nak buat macam ni, but i cannot tahan kerja kat pusat tu lagi. Rasa macam mayat hidup dan takde guna pada masyarakat. Kerja aku sibuk hanya during outreach, and during projek2 instrumen bagai. Selain dari tu, melanguk kat opis tak buat pape. Bosan dah keje macam ni selama 3 tahun. I need a new environment. A productive one. A healthy one. I need a more meaningful job. That gives me satisfaction and at the same time, benefit others as well. I can only find these in the business. So, i want to pursue this. Both my Shaklee business and my cafe business. Rasa alive sangat. And rasa macam orang baru. Not the same mandom person like before.

I love my colleagues at 3PK. But i don't love the system. The system has dissappoint me in so many ways that i can no longer tolerate. I feel useless. I feel demotivated sangat2 tak terkira demotivatednya.  I have lost interest in what i do. So, what am i waiting for? to pencen like this? no way. Better i go start something new NOW. Not later when i am already 35 or 40. That would be too late. I HAVE TO START NOW.

I'm sorry Kak Yana, I'm sorry Hana, I'm sorry Aisyah. I'm sorry 3PK. I'm sorry BPK. I'm sorry KPM. Saya mengundur diri dulu. Moga kalian terus tabah berjuang.

I'm a new Rozzairin. With a new mission. With a new spirit. With a new strength. I'm going to fly high. insyaAllah. Doakan saya ye kawan2. :)

No comments: