Tuesday 1 September 2009

Rojak

Aku nak cite banyak mende.. macam2 nak luahkan ni.. tapi tak reti mana nak mula..

Alhamdulillah aku masih bernyawa dan menikmati bulan ramadhan pada tahun ni. Tapi hari ni dah masuk 3 hari aku tak puasa. Sebab sakit perut. Doktor kata gastrik. Aku pun tak pasti betul ke tak sebab aku tak pernah kena gastrik before this. Sedih betul.. Tapi aku redha.. sakit tu kan kifarah dosa..

Sejak aku masuk kpli ni.. dah 3 kali aku pergi klinik.. hosmet aku cakap.."Rin ni selalu jugak sakit ek? Baru masuk sebulan kat sini".. seram lak aku dgr.. sebab aku dulu tak macam ni. huhu.. Moga lepas ni Allah kurniakan kesihatan yang lebih baik pada aku. Amiiin..

Aku baru abes cuti seminggu actually. Balik kampung, tolong mak berniaga kat bazaar ramadan.. best sangat.. aku suker! hehe.. tapi penat sket lar.. pastu dah malas nak buat keje skolah.. cemerlang! Mak aku hari2 bebel.. suh aku siapkan keje.. tapi aku nak jugak tolong die.. Baik tak aku? hehe..

Kebanyakkan my homeworks, memerlukan kreativiti yang tinggi. Maklumla nak jadi cikgu kan.. kena pandai tarik minat pelajar. Dan aku, adalah orang paling tak kreatif dalam dunia. Antara adik beradik, tulisan akulah paling buruk. Aku tak pandai melukis. mewarna apatah lagi.
Dan kpli betul2 mencabar skills aku.. sebab semua benda perlukan aku menjadi orang yang kreatif. Dan yang buatkan tangan aku nampak lagi kayu adalah, classmates aku sume kreatif + rajin.. even budak2 laki.. macam2 idea menarik dorang ada. Aku plak macam orang tak reti berfikir dah jadinya. Owh, sangatlah rendah diri ini terasa. Kalau buat kerja apa2, malu nak keluarkan hasil kerja aku depan dorang.. memang nampak hodoh giler.. sebab dorang punya memang superb! Camne nak jadi orang yang kreatif ek? Kenapa tangan aku kayu sangat? kenapa????? Ok takyah jawab.. aku tau kenapa..

Erm, its time to makan ubat.. tapi nak makan bubur nasi dulu.. doakan saya cepat sembuh k.. and selamat berpuasa pada semua!!!

2 comments:

bingkisan said...

heheh..igt nak citer pasal rojak buah ke, rojak pasembor ke...bulan2 pose cair air liur dengar rojak..hehehe..anyway, get well soon...

nadirah alias said...

ko sakit ke dear!mkn ubat n jaga mkn k!TC!!