Monday 1 February 2010

Gaji buta?

Tak takut ke makan gaji buta?

Kat dunia mungkin la kita boleh lari.. kona sana sini nak selamatkan diri. Hipokrit depan orang lain. Tapi kat akhirat esok.. Haa... ko jawab la ngn Tuhan!

Gaji tu pulak.. buat bli makanan anak2. Pakaian.. yuran skolah.. and sume2 la pakai duit gaji buta tu.. Pastu komplen anak degil.. tak dengar kata. (Saya tak bermaksud sume budak tak dgr kata tu makan hasil gaji buta yer). Tapi yeah.. sedikit sebanyak mungkin menyumbang kot?

Bak kata sorang ustazah ni.. kalau kita wat keje ikhlas dan tak menyeleweng.. insyaAllah rezeki tu berkat. Biar pun gaji sikit.. tapi rezeki Allah bagi tang lain.. mungkin kesihatan..anak2 yang baik, hati tenang, jiwa raga bahagia. So, tak perlu la nk risau.. yang kena risau skang ni ialah.. rezeki yang kita peroleh slama ni hasilnya dari ape?

Aku bersyukur kerana diberi peluang untuk menjaga dan mendidik anak2 istimewa ni.. sekurang2nya.. aku rasa darjat mereka kat sisi Allah lebih tinggi berbanding kita manusia yang banyak dosa ni...

Allah dah bagi lubuk nak buat pahala banyak2.. kenapa nak tolak rezeki depan mata? Tak faham tul aku ngan perangai sesetengah pihak ni.. Haih.. pandai2 la ko jawab ngan Tuhan esok.

Ya Allah, ikhlaskan lah hatiku. Tetapkan lah kesabaranku.. Amiiin~

2 comments:

riaizzatirazali said...

good for u my dear. sekarang aku rasa dunia ko x jauh beza pun dgn aku. hik.

all the best. i know u can do it! :)

riaizzatirazali said...

good for u my dear. sekarang aku rasa dunia ko x jauh beza pun dgn aku. hik.

all the best. i know u can do it! :)