Thursday 5 May 2011

Nikmat Yang Dikembalikan~

Assalamualaikum..

Harini rajin lak nak update blog.

Semalam was the first day aku pergi kerja after sebulan lebih bercuti sakit. Seronok sangat rasanya sebab dapat menyambung semula tanggungjawab yang tertangguh. And syukur tak terhingga pada Allah sebab aku dah semakin sihat. Dah takde muntah2 macam sebelum ni. Memang rasa different sangat. Aku pun dah terlupa macam mana rasanya hidup sihat.. boleh tak? Haha..

Sepanjang tempoh ni.. walaupun nikmat kesihatanku ditarik, tapi Allah bagi aku nikmat lain. Kasih sayang. Yer. Kasih sayang datang dari setiap sudut dan aku sangat bersyukur untuk itu. Ahli2 keluarga aku sangat banyak memberi support. Terutama sekali my mom yang tak jemu mengadap dan bersabar dgn aku.. I would have died if she wasn't around. huhu... Ateh yang rajin layan selera aku. Belikan kueh yang aku suka. Buatkan jeruk mempelam ubat loya aku. Masakkan lauk yg aku boleh makan. Peja dan Fikri bawak pegi klinik every now and then and blikan keperluan aku. Ayah tiri aku, abah yang susah hati dan caring sangat sepanjang aku melepek kat rumah ni. And ramai lagi la kalau nak sebut satu2.. And of course my husband yang bersabar melayan aku dari jauh and for coming back all the way from Labuan masa aku masuk ward dulu.

Memang aku takkan lupakan pengalaman mabuk mengandung for the first 4 months ni. Macam mana la mak aku boleh mengandung sampai 7 kali.. aku ni pun dah setengah mati kot. Owh yer, esok genap dah 4 bulan.. yeay!
Apa2 pun, aku syukur and lega fasa terseksa tu dah berakhir..aku harap2 la.. haha.. jgn dia datang balik pasni sudah.. insyaAllah tak kot..

Ok now since i'm back, banyak menda kena buat ni.. first skali nak cari rumah sewa.. pastu bli keta.. pastu shopping barang for babies sebelum my bump membesar coz nnt aku tak larat nak lasak2 dah.. seronoknya!! Pls pray for us :)

5 comments:

masmOna said...

Zaireen!!

So happy u n baby dah sihat..wuwu. tak sabar nak tggu si kembar lahir..woot woot. take care dear!

nadirah alias said...

happy to hear u are doing fine now babe!eat a lot k!nanti aku blk leh meet up!!XOXO!

Rynn said...

thank u korang! dah berbulan2 tak jmpe.. nnt wajib ada sesi jejak kasih tau.. :DD

Serindit Biru said...

salam,just dropping by,tahniah dpt twin! anyway nak jd mak ni mmg byk dugaan kan

Rynn said...

salam.. thank you. mmg sgt byk dugaan. tp insyaAllah kita hadapi dgn tabah. :)