Wednesday 6 July 2011

Busy Body~

Saya sangat serabut dengan orang yang busy body. Well, who doesn't? kan?

Hari ni tetiba ada lar sorang hamba Allah ni, came to see me and asked me about my work. Dia tanya apa aku dah buat sepanjang aku keje kat sini. Tanya mana fail meja aku. And macam2 lagi dia interview. Macam seorang bos menyoal siasat orang bawahan dia. And i was like, apa kena dia ni?

Kenapa plak aku nak kena bagi laporan kat dia? Bos aku kat putrajaya kot. Apa2 hal aku report kat my boss la. And in fact, i just came back from an attachment seminggu kat putrajaya and me n my boss dah berbincang panjang lebar soal kerja aku. Yang si hamba Allah ni nak amik alih tugas bos apehal lak?

Aku cam terpinga2 kejap. But then aku sedar lar.. ramai rupanya si busy body kat sini. Haha.. Pasni maybe segala kerja and jadual keluar masuk aku, aku kena bentang kasi semua orang dengar and jelas. Baru dorang puas hati kot. Hik.. aku tak pernah peduli hal orang. And to be honest, nama dorang sume pun aku tak tahu. So aku rasa cam kelakar plak dorang duk amik tahu hal aku. Saya terasa sungguh glamer.. haha.

Please la people, mind ur own business. Leave me alone, will ya??

2 comments:

_N.Othman said...

kaki kepoh yg baik sgt nk jg kain org mmg sgt rmai... tempat aku pn~
leh tak tiba2 aku menyampuk kt sini tanpa bg salam kt ko... hehe =)

Rynn said...

haha..hai cemut! boleh2.. silakan menyampuk sesuka hatimu. buat cam blog sendiri.. hihi.. and i know actually setiap tempat keje mmg ada masalah camni kan.. manusia yg dengki n ntah apa2. takpe, jgn layan la orang cani..kita wat je keje kita.