Saturday 25 July 2009

Finally...i'm home~

Hari ini adalah hari ke-4 aku berada di Malaysia. Masih belum boleh melupakan UK. Asyik teringat-ingat aje. Kadang-kadang rasa sedih. Dalam keriuhan suasana bersama keluarga dan sahabat-sahabat, aku masih terasa kehilangan sesuatu.

Masa berlalu dengan sangat pantas. Sejak mak dan kak lily tiba di London, life aku bertukar hectic sampai la hari aku meninggalkan bumi UK. Penat giler jalan-jalan tanpa henti. Nak pengsan! But bessssttttt! hihi...

Dalam pada sibuk2 tu, sempat jugak aku menangis semasa mengemas barang-barang buat kali terakhir, dan menulis kad ucapan buat posgrads tersayang. Dan kemuncaknya adalah ketika nak naik train meninggalkan Bangor menuju ke London. Sedih sangat. Kalau tak silap, ada la dalam 15 minutes kot aku menangis dalam train tu. Tak tahu bila lagi berpeluang datang ke Bangor. Tempat jatuh lagikan di kenang, ini kan pula tempat aku berjuang selama 3 tahun. Biarpun orang kata tempat ini ulu, kampung, dan terpencil, tapi bagi aku, Bangor is the best. Owh how i miss that little place!! :(

Aku masih mempunyai lebih kurang 8 hari untuk berehat2 sebelum aku pergi daftarkan diri ke Maktab Ilmu Khas di Cheras. Have to do KPLI di sana for another 10 months. Yer, rasa macam tak abes-abes aku blaja. Bosan lar!!! Tapi kang bila dah keje pun bosan jugak (ni bukan aku kata, orang yang dah bekerja kata.. huahua).

Still have many things to do before pergi Cheras!!! Badan masih penat.. aku berjanji pada diri sendiri takkan bawak luggage yang super berat lagi bile naik flight next time.. nak pecah bahu!!! huhuhu..

Ok, got to bersiap to meet my girlfrens tonite.. can't wait!! terapi untuk melupakan UK dan menerima hakikat bahawa aku telah meninggalkan bumi mat salleh itu dan aku sudah tiba di Malaysia, and this time, i'm back for good!

Bye Bye Bangor! Bye bye Wales!! Bye bye UK!!!

4 comments:

faizalnizam said...

aisyah la yg bgtau bout you two will being in cheras.. kalo ada time.. weekend.. jom jumpe.. aisyah sekali.. kalo ada sapa2 lagi yang KPLI kat KL, buleh ajak sekali.. nanti setting la tempat.. kalo nak comfy kat KLCC pun orait jugak..

rin.. have time to visit blog aku.. bila dah ade kat cheras nanti.. inform2 la

Fyzals Territory

bingkisan said...

Welcome home!!!!home sweet home i guess....

AsyAnis said...

I'm after u, ririn!!

iA jumpe ko kt cheras (sbb nk jumpe kt kuantan mcm susah jek) hehee

Rynn said...

Fyzal: insyaAllah bebila free aku visit ur blog.. skang bz bangat.. baru balik tak smpai seminggu.. pastu nak masuk maktab lak.. maklum la kan..huhu..

bingkisan: thanks!!!!

asyanis: yes! yes! jmpe kat cheras! wajib!!!