Friday 3 July 2009

SLUGS!!


Kalau di Malaysia, aku berperang dengan LIPAS, kat UK pulak aku berperang dengan SLUGS!!


Makhluk Allah yang satu ni betul2 menguji kesabaran aku. 30hb aritu, kami pindah masuk rumah baru sebab rumah lama dah tamat contract. Bye bye 3, Friars Avenue. Gonna miss ya! And i hate 71, Caellepa Road. :(
Aku kongsi bilik dengan Adeq kat ground floor. Kami dengan bahagianya (walaupun sebenarnya penat nak mati..) pindahkan lar segala harta benda dalam bilik kami tu.


Malam pertama kami tido di bilik atas coz bilik bawah tu kotor giler. Previous tenants tak bersihkan langsung rumah ni. Dan memang dasar mat salleh pengotor! Yaks! Tak larat nak bersihkan. Malam kedua pulak aku pergi Dublin, Adeq je yang tido kat bilik bawah sorang2.


Masa kat rumah Kak Aini, Adeq called. Katanya ada cerita scary. Tapi takleh cakap through fon. Aku dah suspen.. ingatkan cite antu ke ape. huhu.. seb baik bukan. Tapi cite antu slugs!


Slugs telah menceroboh bilik kami! When they merayap, they will leave their slime behind. Jadi, karpet kami penuh dengan lendir dia. Dia merayap masuk beg Adeq, atas beg aku, dan merayau2 dalam bilik. Cari ape ntah. Geli sangat!!! Tak rela!! Hukhuk..


Rupa-rupanya, kat bilik bawah tu ada a few lubangs di lantai tepi dinding dan apparently, slugs tu sume hidup dalam dinding rumah tu. Ya Allah.. can u imagine living with slugs??? Meremang satu badan.. huhu..


Me and Adeq terpaksa pindah bilik di attic, eventhough lebih kecik, dan terpaksa remove semua barang2 yang budak2 juniors tumpang, dan angkat again our stuffs naik tangga, tapi aku rela je sebab tak sanggup tinggal dengan slugs2 yang comel itu.. ergghh!


Dan slugs tu pun pandai merayap2 dari bilik keluar ke living room. So kami now terpaksa pakai selipar dalam rumah. Takut lar terpenyek dorang pulak ke. Geli!! Geli! Geli!!!


Ada sorang makcik kat Anglesey ni, dia ada kebun sayuran. Dan slugs ni kejenya asyik membaham sayur2 makcik ni. Makcik tu pun bengang la. Kata makcik tu, "if you can't beat them, you eat them!".. Dan iyer, makcik tu makan slugs. Dia kutip2, pastu cuba resipi baru. Dan siap letak lagi resipi tu lam internet. iiyeeerkhhh!! Tak geli ke???!


Even though aku takleh nak beat the slugs, i won't eat them. Never will.. unless aku tak siuman anymore. huhuh.. nauzubillah...


Ape2 pun, aku terpaksa bertahan sampai 19hb nanti. Di Malaysia, kena berperang dengan lipas pulak. Nasib engko la Rozzairin. Sape suh jadi penggeli..hukhuk~

7 comments:

AkuOrangBalok said...

Slugs? nampak macam siput khinzir aje.. tapi siput khinzir kat malaysia pakai seluar (cengkerang).. siput mat salleh ni, lebih kurang mat salleh jugak lah ye, suka dedah sana sini..

Balik Malaysia, walaupun masih ada tikus dan lipas.. tapi mereka adalah tikus dan lipas malaysia.. masih bersopan santun.. :)

AsyAnis said...

eiiiiiiii!!!!! i cant even look at them!!

tabahla rozzairin!!

Rynn said...

achik: hahaha.. lawak la achik ni.. tapi memang slugs ni cam siput khinzir without the cangkerang. tikus dan lipas msia memang bersopan santun. dan juga aktif.. wuwu..

Lang: tau takpe!! geli nak mati!!

Miss Extraordinary said...

kak rin beli la ubat slug..
n mak tnye kalo nk tumpang rumah bole je..

bingkisan said...

bah...lintah bulan kali...

imansyah'09 said...

hehe..sabar la yer cik rin..a week lebih je lagi nk stay ngn slugs;p nnt kt m'sia mesti rin rindu plak kt deme..heheh;P

Nazirul said...

giler geli....