Monday 27 July 2009

Malaysia panas?

Yer! Malaysia terchenta memang panas.. rasa macam duduk dalam oven. Aku telah kembali kepada kulit yang asal.. HITAM!

Zaman menjadi snow white selama 3 tahun telah berakhir.. haha.. Tapi, merasa jugak la aku berkulit cerah.. kalau duduk kat Malaysia, harapan je la.

Sebenarnya, tujuan aku tulis entry ni adalah sebab aku gembira. Gembira sebab kain baju yang aku jemur tadi kejap je dah kering.. seriously amazed giler! Opss, mak aku marah aku guna perkataan 'giler'. So aku tukar, Subhanallah, takjub betul aku!

Kalau di UK, mau 2-3 hari baru kering. Tension betul bila nak basuh baju. Bukan takde dryer, tapi habes jahanam la baju aku kalau asyik guna dryer... tul tak?

But now, no more dryer, no more kulat dalam rumah akibat jemur baju dalam bilik.. haha.. Ye lar, kalau nak jemur baju kat luar rumah, buat hati risau je. sebab pernah sekali tu, baju housemate aku kena curi. baju kurung pulak tu! Mat salleh mana la pulak nak pakai baju kurung tu.. musykil2! Nasib baik baju2 kecik tak hilang..huahua~

Tapi di Malaysia, basuh baju dengan tangan pun 30 minit aje baju dah kering.. saya suka!!!


Nak tukar hobi la.. hobi saya sekarang adalah basuh baju! takkan mengecewakan! kalau hari tak hujan la..hehe

Malaysia best!

7 comments:

nadirah alias said...

hahaha..mcm2 la ko ni.klakar pon ada.basuhkan bj aku skali la klu gitu k!
;)

Nana Said said...

cantik la...ak ske hobi baru ko nie...jap g ak g antar bj2 ak kat umah nie yang melambak, ko bsh key?ko ske kan?ahaha~

Rynn said...

boleh je na.. tapi aku terima baju mahal2 jek.. yang harga rm400 ke atas.. kalo ada bak ar sini.. hehe.

Anonymous said...

welkam bek!
siput2 kat msia pun baik2, tak gi masuk rumah org, sbb diorg ada rumah sendiri dah,kan?
oo, kulit asal hitam...patutla sebelum blk amik gambo byk2, pastu masukkan dlm blog nih. :p
jangan mare, memain je..hihi.

Rynn said...

haha..siput msia mmg baik2.. so far tak jmpe lagi lar even kat luar rumah. lega~
yep yep. kulit asal saya macam jlo..huahua..takde lar.. but a bit gelap.. ape nak kata.. sy kan org melayu! heee~

Nana Said said...

ceh...itu mcm mnghina jek tuh...baju mahal2 bg ko rsk bes...mst ko pki sabun murah jek kan???

John Pandai said...

rynn, ada dengar berita pasal kotak shipping akan tiba? kalau ada, pls sms abg lan ya, 019-6957459