Wednesday 31 March 2010

Gracefully clumsy~

Suddenly teringat kenangan2 lama with him.


Aku ada satu penyakit.


When he was near me, i was like a magnet to bad luck. Jadi clumsy tak menentu. Tak tahu nape.


Dah banyak incident yang membuktikan teori ni.


Antara yang boleh aku recalled:


1) Masa he came to Bangor, aku nak buat air milo, dah la milo susah nk cari, mahal lak tu. Boleh pulak aku dengan machonyer telah terbalikkan tin milo tu, abes tumpah segala isi perut.. wuwu~ And he was standing there, speechless...

2) Masa aku lawat die kat nottingham dengan my postgrads. Time tu kami tengah kemas2 dapur sebab dah nak balik Bangor. Suddenly, aku dengan machonya sekali lagi telah terlangkupkan periuk yang berisi minyak goreng ayam.. can u imagine the floor? huhu... And he was standing there and speechless... again.


3) Satu hari, aku goreng karipap for him and kawan2 yang lain, guna sudu besi.. tengah2 tunggu karipap garing, ntah camne aku leh lak masukkan sudu besi panas tu dalam mulut.. ala.. macam yang kita slalu buat lepas kacau air sirap tu.. ape lagi, melecur bibir beb!!!!!! Pengajaran: jangan goreng ape2 guna sudu. Sudip itu dicipta ada gunanya...


4) Yang ni slalu terjadi, bila kuar makan ngan dia, ada je menda yang nak landing atas tudung aku lar, atas baju lar.. tudung tercelup kuah. sup menitik atas baju. air tumpah. Aaarggghh... kenapa? kenapa?


Masalahnya skang ni, bila dia takde, aku cool jek. Bukanlah bermaksud bila dia ada, aku gelabah cam orang giler. Tak.. Sangat lah tak.. tapi kenapa mesti berlaku ini semua?


Lu pikir lah sendiri Rin. Assalamualaikum.

2 comments:

riaizzatirazali said...

buktinya anda sgt NATURAL di dapur. gifted. sekian.


hahahahah! and there i thought only fat people are clumsy.

btw CELAH MANA GRACEFULLY CLUMSY.

Rynn said...

hahahaha! mengot! yes.. aku sgt natural kot.. i'll take dat as a compliment. thanks!

And aku mmg clumsy, tapi ada la nilai2 gracefull di situ.. kehkeh!