Saturday 3 April 2010

Am i Indian?


Ramai tul orang cakap muka aku tak macam orang melayu.. And in particular, cam orang india.


Dan soalan-soalan seperti:-


1) Awak ni mix ke?


2) Nama sape? Sharifah ape? (Ni paling takleh blah.. confident je ingat aku ni keturunan sharifah).


3) Awak ada darah pakistan ek? India ke?


Kadang-kadang, aku suka gak mengaku.


"Haah.. mak saya pakistani."


"Yep.. saya ada mix arab."


Pastu they will go..


"OooOoooo.. patut lar.."


"No wonder la muka cam mamak!"


And so on....


Memang sebenarnye fenomena ni dah mula berlaku sejak aku kecik lagi..


Dulu memang aku marah benor orang cakap aku anak india. Especially pak-pak sedara and abang-abang.. jahat sungguh mereka.


Siap reka cerita yang pada satu hari, mak aku beli tilam. Ada lori hantar tilam kat umah.. pastu tetiba ada menda jatuh dari langit.. Hitam berkilat. Rupa-rupanya baby. Pastu mak aku pun bawak gi toilet sental ngan berus besi, baru la cerah sket. Pastu mak aku bela baby tu sampai la besar nih haa.. dan aku tak perlu bitau la kan sape baby tersebut.. huhu..


Cerita di atas sangat menghantui aku masa aku kanak-kanak..


Dorang slalu gak ejek ckp sathiya lam cite pimai pimai tangtu tu abang aku yang sebenar.. hahaha.. bongok super.


Aku siap tanya mak aku banyak kali giler.. betul ke aku ni anak angkat? anak india? ye ke aku ni jatuh dari langit? bla.. bla.. bla.. siannye aku.


And paling takleh blah.. masa form 4.. ada sorang dak india skolah depan skolah aku.. minat kat aku.. hakhak!!!! memang lawak.

Sampai ke hari ini pun.. kemana saje aku pergi.. orang mesti tanya.. kalo tak tanya pun dorang wat andaian sendiri.


Ada tu yang dah kenal aku quite a while.. tetiba terkejut bila tau aku ni pure malay...

Ada jugak yang taknak terima kenyataan.. dia cakap.. mesti tok nenek moyang aku ada jugak yang berdarah mix ni. Tapi aku je tak tau sebab dah lost jejak..


Ape-ape je la... yang penting.. as far as i'm aware, i don't have any indian blood inside me. Harap Maklum...

6 comments:

riaizzatirazali said...

hahahaah! aku br cte kat sape entah yg lwk tilam pastu tercampak kat ak ko tu.

erm.. entah2, ko angel from kerajaan langit? haha. nama sebenar rozzaipin.

all hail!! haha ok dah merepek sgt.

papepon, aku bangga mempunyai rakan yg pembaris sepertimu. mwah2!! ;)

Rynn said...

Rozzaipin.. hahaha... bengot sungguh muh!

tu la.. patutyer entry ni bertajuk pembaris..

kalo aku pembaris lurus, ko tu cam pembaris yg flexible tu.. yg dak lukisan kejuruteraan pakai tuk lukis2 tuh...

haha.. kan?

nadirah alias said...

hahahahah!!
mengaku je lain kali ko ada darah keturunsn KHAN!hehe

Rynn said...

haha.. Mere nam.. Rynni Khan. adik-beradik shah rukh khan.

Anonymous said...

haha apesal ko letak gambar gandhi tak letak padaiyappa ke. heuheue

Rynn said...

Husni: ko patut bersyukur aku tak letak gambar Ashwariya Rai tau... kihkih..