Friday 9 April 2010

Lelaki emo atau psycho?

Ehem.. ehem... Salam..

Entry kali ni bukanlah bertujuan untuk kutuk kaum lelaki..

Tapi aku cam agak menyampah dengan satu sikap lelaki (beberapa lelaki) yang agak tak boleh blah la bagi aku.

1. Bercinta bagai nak rak.. ok fine lar..

2. Pastu bile gaduh sket.. maki-maki hamun girlfren die. Sumpah seranah itu ini.

3. Pastu baik semula.. menjadi lebih romantik dan lovey dovey.

4. Pastu gaduh balik (buat ke-1009 kalinya).. and akhirnya clash.

5. And then.. time ni lah die nak bukak sume aib ex-gf die. Nak balas semua dendam kesumat sebab pompuan tu clash ngan die. Maki hamun dengah lebih hebat. Laknat itu ini. Dan bermusuh buat selamanye.


HELLLO!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pernah dengar tak perkataan "TAKDE JODOH"?

So, boleh tak terima kenyataan yang korang dah takde jodoh. Dan korang clash sebab dah tak bersefahaman. Bukan sebab ko jahat dan dia jahat dan tak layak hidup di muka bumi ini.

Adoi lar... Ok mende ni tak penah jadi kat diri aku. Aku bersyukur sangat. Tapi dah banyak kes kot aku jumpe yang more or less the same.

Dan aku nak bitau kat sini.. kalo dah masa bercinta dah kena maki hamun.. baik toksah kawin lar.. nampak sangat lelaki tu emosional terlajak, tak matang dan tak rational serta tak cool. Kalau perempuan yang emo, aku leh gak la faham... sebab tu Allah tak bagi talak kat tangan perempuan. Tapi kalo lelaki yang emo secara berlebihan? Erm.... pk sendiri lah ek.


Aku pun tak reti nak komen lebih2. Tapi memang banyak lelaki yang macam ni.

Sudah2 la.. korang membuka aib sendiri bila korang buat macam tu. Adat la tu bercinta pastu clash.

Dan kes yang aku jumpe ni.. bukannye kes perempuan curang dan lelaki maki hamun. Hanyalah takde persefahaman.. dan takde tolak ansur. Come on lar!!!! Tu pun sampai nak mencarut to each other? Isk.. Buruk benor rupanye!

To guys out there.. Please, please i'm begging you, jaga la mulut korang. Bersabar. 'One minute of patience, can save you 1000 days of sorrow'.

Hee... This is just my personal POV. PEACE!

10 comments:

Nazirul said...

Tak semua laki camtu ko.perempuan pun ade kot yang camtu.tapi masing2 punya
POV lah kan. :)

Anonymous said...

Adoi! heheh. harap2 la aku tak camni nanti. ish3.

Rynn said...

Mubih: kan aku ada stated kat atas tu 'beberapa lelaki'. aku tak ckp sume. And yes pompuan pun ada, tapi kan aku dah ckp jugak, pompuan mmg dilahirkan utk menjadi makhluk yg emo.. hahaha.. but lelaki supposed to be the rational ones.

Husni: Aku doakan ko takkan lalui pun saat2 terpaksa clash.. i heard that it's so horrible.

riaizzatirazali said...

pmpn 9 EQ 1 IQ. laki 1 EQ 9 EQ. u do the math.

tp laki punya 1 EQ tu la yg x terbendung.

zaireen, aku rs cam ko berjumpa dgn kes2 yg rare, sbb biasanya pmpn yg wat kerja tu semua. tp if LAKI buat, mmg 88x ganda dasyat dr pmpn.

kesimpulannya, tyh la bercinta bagai nak rak. sbb tu Islam haramkan. wat peperangan je. kwn2 kenal2an dulu. kan senang ko cinta pas kahwin, nak maki haru biru dah jadi laki bini. hahahaha. jatuh dlm telaga.

ok aku jahat! ;p

Rynn said...

Uit.. kalo kena maki pas dah kawin.. lagi haru beb.. harap2 takde la gitu.. huhu..

ko tak penah jumpe ke ria? aku dah byk kali jumpe.. tak tau ar nape.. tapi mmg dahsyat lar..

dan ko rasa yg sampai kes lelaki bunuh ex-gf tu ape mende? simbah asid lar. kan ke byk kes gitu terjadi? so i dont think it's rare anymore.

bingkisan said...

back to basic..:)

riaizzatirazali said...

eh hello contoh x pernah jumpa~~~~ aku siap experienced kot!! hahahah. ada ada tp sbb tu aku ckp rare. sbb sekali dia wat mmg heboh seantero. sbb diorang sepatutnya lebih JANTAN. huhu.

ni ls bila hukum agama dibuat mudah.

btw, sekadar berkongsi, lebih ramai lelaki yg masuk wad dahlia (psychiatric ward) compare to girls. sbb musabab putus cinta n

Anonymous said...

haha. insyaAllah..thanks rin.

ni ada link buat kawan2. sekadar berkongsi saje..

http://www.halaqah-online.com/v3/index.php?option=com_content&view=article&id=411:bagaimana-bercinta-cara-islam&catid=37:kekeluargaan&Itemid=86

Rynn said...

owh.. thanks husni for sharing good info :)

Nana Said said...

ahahaha~ lawak nak mati...moral of the story, sila jangan emo??? n trimalah hakikat seadanya...