Tuesday 13 April 2010

Praktikum

Habes sudah praktikum kat skolah ni.





Orang selalu tanya...





"best tak praktikum kat situ?"





Ok ni jawapan aku:-





Perkara yang tak best





1. Guru Pembimbing yang tak membimbing tapi selalu mengarah aku cam kuli. Patut tukar status la.. Guru Mengarah yang super menyakitkan hati sepanjang masa dan asyik nak condemn sume orang.





2. Workload yang buat aku stress giler babi! Tdo kul 3 pagi? Itu perkara normal!





3. Erm... takde da kot.. That's all i guess!





Perkara yang best!





1. Cikgu-cikgu tetap pendidikan khas yang seramai 5 orang (tak termasuk guru pembimbing aku) iaitu, Kak Azany, Kak Ju, Kak Niza, Kak Ida, and Kak Najibah.





2. Cikgu-cikgu praktikum lain - Dayah, Aisyah, Masitoh, Jannah, Kak Siti Linda.





3. Pelajar-pelajar pendidikan khas yang berwarna-warni perangainya.





4. Pelajar-pelajar normal yang peramah dan selalu tegur aku.





5. Orang kantin yang mesra.





6. PPM yang sangat banyak membantu.





7. Bangunan sekolah yang cantik and moden.





8. Aktiviti-aktiviti sampingan yang super fun!





9. And last but not least, ukhwah yang terbina di antara kami. This is the most precious thing yang aku dapat kat sini. And aku syukur sangat dapat kenal ngan dorang ni semua.





Special thanks to cikgu-cikgu PK yang TERLALU banyak membantu dan membimbing. Korang lagi layak jadi cikgu pembimbing saya, seriously!





Dorang ni sume muda-muda lagi. Dorang banyak mengajar aku tentang budak-budak khas. Macam-macam tips yang dorang kongsi. Bukan saje tips pasal guru, tapi jugak tentang kehidupan. Keikhlasan. Pengorbanan. Terlalu berharga semuanya.





They've showed me how to enjoy being with these students.





Sumpah aku cakap, mula-mula aku masuk praktikal, memang stress giler babi. Aku sangat blurr camne nk ajar budak. Camne nak tackle budak. ZERO! Cikgu-cikgu ni yang banyak tolong. Mungkin dorang tak sedar, tapi doranglah yang selalu bagi aku semangat. It's beyond price. Biarlah Allah yang balas jasa dorang.

No comments: