Friday 8 May 2009

Nizaruddin Yusof


I remember now! Akhirnya..! Puas i've been trying to remember his name. And tiba-tiba je lepas solat subuh tadi, nama tu terpacul keluar di otak aku. Then aku try search di internet.. Ye, memang betul! Yes! that's him!

Nizaruddin lah yang pernah belanja aku lunch di Megamall suatu masa dulu, dan kitorang pernah berkawan for a while..

Masa tu, i was waiting for SPM results, and bekerja as a sales girl kat kedai CD speedy.

And this one day, ada game between Malaysia and Turki if i'm not mistaken lar.. And our national players were staying at MS Garden Hotel, which is located belakang Megamall.

And during night time, they all turun rayau-rayau kat megamall. So dari situ la jumpa. He and the gang serbu kedai cd where i worked, and of course i've to entertained them la kan.

And the 2nd time dorang datang rasanya, he asked for my fon number. And i just gave it to him after berfikir seketika. Ala, fon number je pun. kasi aje la. kebetulan time tu baru dapat hanfon.. huhu..


Mungkin dia saja-saja kot nak isi masa lapang. Agak menarik gak dapat berkawan dengan pemain bola sepak kebangsaan. Walaupun at first, i knew nothing about him. Nada! Aku ingat takde orang kenal dia, macam aku tak kenal dia la kan. Bengap sket pasal bola-bola ni. Sorry lah. Huahua..

And sehari tu, last day dorang kat situ kot, dia ajak aku keluar for lunch. Orang nak belanja, so aku tak tolak la kan. haha. Masa kat restaurant tu, i didn't even know i was outing with a pemain bola yang agak famous amous. I just started to realised when tiba-tiba ada orang datang salam with him. Dan banyak mata-mata yang melirik pada meja kami.. huhu..

And there was another guy yang keluar sekali masa tu, cuma aku tak ingat nama dia. Rambut panjang, suara kasar giler, and tinggi lampai. i couldnt remember his name. Tapi, dia temankan si Nizaruddin ni la.

And i was so surprised when i told my grandma about this, she actually knew who that player is. Takjub kejap. haha..

But i was not that teruja sebab i'm not very much a fan of bola sepak la. And saje jugak suka-suka. Masa masuk kmb, dia still contact aku skali-skala.. But lama-lama tu, cam dah takde. And i can't be bothered to keep in touch with him, yang mana akhirnya, lost contact. And that's all folk! haha..

What i like about him is, dia tak menggatal la. Dia panggil aku adik je sepanjang kami kawan tu. And i really felt like seorang adik to him. Or maybe aku ni naif kot time tu. ntah la..

Keh keh kelakar giler kalau di ingatkan semula. Zaman remaja yang sangat naif. Owh, memalukan jugak if fikir balik. Entah apa-apa.

9 comments:

Miss Extraordinary said...

ho ho...
naif naif..
kalo die still agy ngn kak ryn dayah pgl die abg dine kalo din cm kmpg sket ok?
haha:P

Rynn said...

haha.. takde kalau2.. taknak!! tak terfikir pun ok. Just kawan biasa jek.

i love jujumi sorang je. hik~

Zara_Yasmine said...

Hey kakak, congrats on the new blog, ingatkan apebende "announcement" tadi, I was so excited opening your email on a Monday morning! lol...

nadirah said...

aku ingat cite ni!!!
hehehe..
time 2 ko gatal lg!
hahaha

Rynn said...

kak kim : hehe.. sori lah.. bukan wedding announcement ok..hahah..

polar: yes! engkau saksi kejadian.. if tak silap.. ko pun kuar makan skali time tu kot.. aku pun dah ingat2 lupa.. haha.. eh, skang pun aku masih gatal ape.. tp ngn jujumiku je la..hik~

Anonymous said...

woot woot~! puan roz! ekekekek

Rynn said...

haha.. Mr.Husni, sempat jugak ko bukak blog aku time2 nak exam ni yek..hehe.. welcome2!

Ariffin Abdullah said...

now, die da kawin la... aku selalu jumpe die tyme raye kat kampung.. sbb die kawin nga due pupu aku.... da ade anak da pon....
huhu. just inform je....

Rynn said...

owh yeke.. Alhamdulillah.. bagus la tu..

sy pun dah nk kawin thn ni.. hee.. saje je tulis ni sbg kenangan.. jgn salah faham lak yer.