Wednesday 20 May 2009

Tiredness~

Kenapa Allah bagi kita rasa penat?

Di saat-saat genting nak menghadapi exams, I can't afford to be physically tired, apatah lagi mentally tired. Tapi Allah bagi jugak.

Dan yang peliknya, tiap kali aku nak exam or di hambat datelines assignments, mesti ada saja perkara-perkara yang datang menjengah. (Tengok tu, you got to stop whining Rozzairin!)

Syukur pada Allah yang Maha Suci. Dia beri kita rasa penat, adalah sebagai protection kepada kita, manusia yang lemah. Bila kita dah ter-over-used our body, kita automatik akan rasa penat, dan kita terpaksa berehat supaya badan kita boleh recover balik segala energy yang dah hilang tu.

So, i guess, the same thing goes with mental. Bila dah banyak sangat fikir segala macam benda dalam dunia yang berwarna-warni ni, sampai satu tahap, kita rasa fed-up. Penat. Nak muntah darah. Otak nak meletup. Telinga nak pecah...etc, etc. Mungkin itu petanda we should take a break dari berfikir benda-benda yang menyerabutkan otak. Tak gitu ke? Huhu..
(Hey Rozzairin, Rasulullah dulu pernah ke berhenti berfikir pasal ummat Baginda semata-mata sebab penat otak? shame on you).

Mood spoiled. Cannot concentrate on anything else except tidur! (Berdoa agar mimpi yang indah2.. seperti "soalan apakah yang akan ditanya dalam paper educational psychology jumaat ni") yeay!

**This is just another lame excuse i came out with sebab takde mood nak study. Wei Cik Kak! Exam anda pada hari lusa. Sila sedar diri. huhu**

7 comments:

bingkisan said...

hi again...mungkin ade hikmah atas perujian ini...dan Dia maha mengetahui apa yang tersirat di sebalik yg tersurat...tabahkan hatimu, cekalkan usahamu, kerna di sana sini senantiasa jutaan hati mendoakan kejayaan dan kebahagiaan untukmu...lebih2 lagi di sini..
...dan bukan senang nak jadi senang, pipih takkan melayang, bulat takkan bergolek,....
agi idop agi ngelaban!!!
go budak pantai go!!!!

Rynn said...

Terima kasih wahai kamu yang sentiasa mendoakan kesejahteraanku. hehe..

ye tepat sekali, pipih takkan melayang, bulat takkan bergolek. tiba-tiba terbayang orang gemuk jatuh bukit berguling-guling. hahaha..

masmOna said...

hi zaireen or zaizai..(ingt lagi i used to call u with dat nickname hehe)

Sabar sabar sabar..
Lepas exam ni bole release segalanya. Pergi bercuti lah apa lagi.wawawa. Tak pun bercuti kat Malaysia! Walaweh.suka suka. ;)

Rynn said...

Mas!! or kakak!! hehehe.. tu la memang tengah sabar ni. sabar menunggu ianya berakhir.. hehe.. doakan kita tau! windu kamu!

imansyah'09 said...

rozzairin mustafa!! heheh..saje je sebut nama penuh rin..;P

sabar byk2,that's gonna be your last exam kan..rest properly you'll do fine..talking to myself jgk..uhuuu esok pun isyah ada exam..hoho..tapi da x larat dah nk baca all the journals...harap2 kita leh jawab leklok esok ye..you'll be always in my prayers!:)) Good luck!!

Rynn said...

Thanks isyah! InsyaAllah kita berjaya! good luck to u too~ =)

masmOna said...

hikhik.macam jejak kasih pulak.*_*

wish you the very best of luck!
rindu kamu juga.bogoshipposo..huhu