Tuesday 31 August 2010

Perempuan seksi vs Lelaki

Lately, aku banyak terjumpa blog yang penulisnya lelaki, bercakap pasal perempuan seksi. Kutuk itu ini. Aku bukanlah nak bela perempuan seksi. And in fact, aku pun menyampah perempuan2 seksi melampau macam ko sorang ada lekuk kat body.

Ok fine. Perempuan seksi = dosa.


Tapi...


What about guys?


Bukankah dalam ayat Al-Quran juga ada menyebut supaya lelaki menundukkan pandangan mereka?


Lelaki tak tundukkan pandangan = dosa.


So.. boleh tak aku nak simpulkan..


Perempuan seksi = lelaki tak tundukkan padangan = dosa.
Both of you takde beza. Sama-sama dapat dosa. Padan muka.

2 comments:

Anonymous said...

oi bodoh, aku ni laki, aku nk bg tau, xkn la stiap kali nmpk ppuan seksi asyik nak tunduk, lenguh la leher aku sengal. jgn nak menangkan gender semata2, di kl hampir 50% yg memakai tbelah sana sini, skirt, legging jarang, baju ketat sana sini, abis tu kitorang nk dkt mana lg? please, jgn menangkan gender, cuba kau jadi lelaki, then kau pergi dkt pavillion, tiap saat kau tserempak dgn ppuan remaja tbelah sana sini, xkn nk tunduk jer 24 jam, spatutnya kau nasihatlah kaum perempuan supaya kurang memakai pkaian sebegitu. mata lelaki, mata kami tiada engin tapisan yang boleh menapis benda seksi secara automatik. klau mcm ni lah cara cakap kau, ada 2 juta org mcm kau, alamat cara pemakaian ppuan xkn berubah sampai bila2, tlg jgn tunding jari hanya kerana nk bela gender itu sendiri. adios aku berambus

Rynn said...

salam.. err.. terasa ke? kan dalam islam sendiri ada ckp, kalau nampak aurat perempuan, alihkan pandangan. pandangan pertama tu ko anggap je la rezeki..tapi kalau duk tenung taknak kelip, di situ lah datang dosa. harap maklum.