Tuesday 24 August 2010

Sahaja aku puasa kerana....?

situasi 1.

Mak Andak: Kimi makan nasi?! Tak pose eh?

Kimi: Aah.. kita tak pose pun... :(

Mak Andak: Dah nape kimi tak pose arini?

Kimi: Sebab tadi kita nangis masa abah kejut bangun sahur..

Mak Andak: Nape nangis nye?

Kimi: Sebab kita taknak dah duit..

Mak Andak: Haahahah! Cis! selama ni ko nak duit je la ek?

Kimi: Heeee...(dengan menunjukkan gigi rongak beliau)


Masa aku kecik2, takde sape pernah offer aku puasa sehari = Rm1. Kesian aku kan. :(

And i was bad. Trust me. Aku sangat jahat dulu.

Aku ada sorang partner in crime. Nama beliau terpaksa dirahsiakan (you know who you are.. hehe). Masa bulan puasa, tak silap aku time tu darjah 6. Hari-hari kami kayuh beskal pegi bazar ramadhan. Dah dapat sebungkus dua makanan (duit bukan banyak pun time tu), kitorang pun kayuh beskal pegi ke pantai balok. Cari port baik punya.. celah-celah batu besar. Pastu melahap lar sampai sengkak.. Tak senonoh punya perangai!

And the paling takleh blah part was.. balik rumah afterwards, dengan muka penat and lesu. Konon2 berpuasa lar... Wuwuuu.. kenapa aku sangat jahat?

Tapi now aku dah tak buat keje camtu. That was 12 years ago. Sekarang Alhamdulillah.. Puasaku hanya kerana Allah. Bukan kerana Rm1. Kerana aku tak pernah dilatih begitu. :)

3 comments:

Nana Said said...

aah, ko penah cite kat aku kisah nie...jahatnye ko...nape ko wat camtu??!

Rynn said...

errkk.. nana, ko jgn lupa daratan na! haha.. cis..

Nana Said said...

ape ko ckp nie?aku tak bersalah!LOL!