Thursday 19 December 2013

Cakap tak serupa bikin.

Topik aku nak tegur diri sendiri arini adalah "Cakap tak serupa bikin". 

Aku adalah insan yang selalu sangat lupa. Bukan lupa. Camne nk cakap eh. Contohnya, that day, i wrote about kesabaran, apa itu sabar, how you should bersabar and Allah will reward you for that. 

I've been writing about how you shouldn't berputus asa dengan rahmat Allah, shouldn't berputus asa dengan hidup ini. 

I've been writing about love story. How you should compromise in love. Give and take. 

Tapi when it comes to implement it, most of the times, i failed. Then the guilty feelings will surround me afterwards. Mulalah i started to rasa down and putus asa again. Sometimes rasa nk kepuk kepala sendiri, "hey rin, ko ni kan, cakap tak serupa bikin betul la.. aritu tulis macam2 kat blog, ingatkan dah terpahat dalam kepala. Still ko lupa. Buat jugak."

Aku baca ulang2 apa yang aku tulis. Sebab apa yang aku tulis kat dalam blog ni, adalah nasihat kepada diri aku sendiri. Dan sebagai peringatan pada aku bila aku baca semula. Coz i like to read my entries over and over again. So everytime ada certain things yang touched my heart or mengetuk diri aku, aku suka share kat sini, first intention is for myself. Then for you, yang baca blog ni. 

I know some people have been reading my blog. Seriusly why you still read blogs? hahaha.. aku ingat orang dah tak baca blog zaman skang ni. Since aku pun byk merapu in here. So it's a bit shocking la bila ada org follow blog aku. Ria especially.. stop reading!! aku malu tau tak! hahaha.. 

Aku actually nak share pasal tips yang kak cery bagi pagi tadi.. ok kena buat entry lain la .. entry ni panjang lebar dah.. aku pun serabut nk baca panjang2 ni.. k, bye!



No comments: