Friday 1 October 2010

Down to the centre of the Earth.

Hari ni, I was so excited from the moment i woke up in the morning, sepanjang masa kat skolah pun i cannot stop smiling, sampai la kat umah mmg aku hiper sangat hari ni.. Sebab Jumi mahu datang!




Aku ada niat suci hari ni. Nak prepare late lunch for him (sebab he'll arrive around 4 pm). Aku pun mula lah memasak. Menu for today is daging masak kicap, ayam goreng berempah, and sayur goreng. (aku tak pernah masak sampai 3 lauk, that's how excited i was).


Merasakan diri ini hebat di dapur, aku pun cuba multitask. Dapur kiri goreng ayam, dapur kanan daging masak kicap. Dan mula potong bawang untuk sayur.


Tengah syok potong bawang sambil berangan nanti Jumi sampai aku nak salam cium tangan (ewah..! isteri mithali nih..).. bla.. bla.. bla.. itu ini itu ini.. senyum senget ke atas, ke bawah sekali.. pastu tercium bau yang agak kurang harum.. Tapi aku sambung lagi berangan.. but then, minutes later (yes i know i'm so lampi!).. OMG!!!!! DAGING!!!


Aku pun bukak tudung periuk..Deym!!! Berasap and kering kontang! Hitam legam! Owh.. my daging masak kicap! Terus terbayang muka Jumi.. and gugur luluh hati dan perasaan aku.. Frust giler.. How can i be sooOoo carelesss? Hukhuk...


Lemah satu badan jap..tried my very best tuk selamatkan daging tu coz taknak membazir.. daging mahal ok! seb baik ayam goreng rempah menjadi jugak..


And Jumi tetap makan daging yg kering itu.. sedap jugak katanya.. Don't know if he was really being honest or just nak jaga hati me.. but he ate the daging sampai habes jugak.. although aku rasa cam agak pahit sket..


Pls rozzairin after this no more multitask.. do one by one.. even it takes you ages tuk siap masak. i dont care.. just don't multitask in the kitchen..


Pasni sebulan aku taknak masak daging.. merajuk :(

3 comments:

nadirah alias said...

i can see u are doing just fine there kan..xpela,lama2 mesti bole multi task.awal2 ni one by one lu k!
n im gonna make sure ur story will be a reminder n lesson for me in the future!LOL

nadirah alias said...

owh forgot one more thing, jgn amik mudah pesanan org tua. 'jgn berangan bila kt dapur'.hhahaha!

Rynn said...

polar: that's why!! pls take this as a great lesson.. dont berangan n dont multitask if u are a novice cook.. hahah..