Tuesday 4 February 2014

Happily Occupied

Fuhhh.....

What a busy bee i am right now. But Alhamdulillah, God knows how much i love this feeling. Well, now it seems a bit berterabur, rasa macam nak amik cuti sebulan and organize everything. I know i have to focus one by one. Jangan tamak. Sabar Rozzairin.. haha.. ni semua salah Dr.Azizan Osman. Dah berjaya menggelodakkan jiwaku.

Been to Advance Marketing Power. Super best class dia. Dapat bina networking dengan ramai bisneswoman seluruh malaysia.. Tapi dalam kelas ni, mostly semua baru nak bertatih. But it's ok. We are here to support each other.

Then i went to Train The Trainer program. Dengan niat nak belajar jadi seorang Business Leader yang hebat. But i ended up belajar more on how to be a Trainer. How to be a speaker. Well, in a way, memang bagus ilmu dan skills ni since aku pun selalu dapat jemputan bagi talk pada cikgu2 seluruh Malaysia. Selama ni buat talk main hentam kromo je. Takde steps yang di follow. Sekarang bila dah belajar betul2, rasa cam.. haish, ntah apa2 je aku buat sebelum ni.. bapak la mengarut.. hahaha.. malu je. And actually boleh buat macam2 dengan ilmu ni. Memang sangat best. InsyaAllah, aku mohon agar diberi kesempatan aku apply semua teknik yang dah aku belajar ni. Memang berbaloi bayar ribu2 untuk kelas ni.

Plus, dalam program ni, ramai jumpa bisnesman and bisneswoman yang dah established. Malu plak nak cakap bisnes sampingan Shaklee aku cuma about rm5000 sebulan. Orang lain berpuluh ribu, beratus ribu sebulan. And paling best dpt satu group dengan Jutawan Anis Choc Moist. And bakal jutawan pes ayam madu yang untung rm40k sebulan. Kadang dorang ni buat bisnes yang aku x pernah dengar, tapi untung mak aiii.... terbeliak biji mata dengor. Betul lah Rasulullah suruh kita berniaga, sebab dengan cara tu, kita boleh jadi kaya. And yang bestnya dalam program ni, dia tak pernah tekankan kekayaan dunia sahaja. Yang paling penting is kaya di akhirat. Macam mana nk gunakan kekayaan dunia, untuk jadi kaya kat akhirat. Tu yang best kelas dia ni. Semangat lain macam. Sebab target tu jelas. In dunia and hereafter.

Btw, went to this program dengan Ria. Orang yang bertanggungjawab bawa aku terjebak. haha.. Ria, kita mesti buat tau.. Fast Action, Fast Result! So, jangan tunggu lama2, nanti lama2, otak pun beku.. haha.. Doakan kami! :)


No comments: